Sunday 28 October 2012

resah gelisah..

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasih

tat kala aku merasakan ujian kan datang bersama hikmahnya,aku mula tenang. tapi tatkala aku melihat ujian itu didepan mata,aku mula sengsara.adakah aku ikhlas Ya Allah.Allahuakbar ujianmu kuminta agar tabah untuk aku hadapi.Allah kau menguji seluruh anggota badan ku.uji pandanganku,uji perasaanku,uji hatiku,jiwa ragaku.Allahuakbar.aku lihat tenang di wajah,aku tipu.aku lihat manis pada senyuman,aku tipu.aku lontarkan ketawa riang,aku tipu.aku lemah rapuhnya kesabaranku.aku ucap sabar sabar dan sabar.aku khianati diriku,ternyata aku lemah.Allahuakbar.Dan tangan ini sering menadah kepadaMu agar kuatkan aku.tidak aku jatuh dan terus begini selamanya.

aku menyedari yang aku bukan lagi seperti dahulu.Allahuakbar,aku minta kembalikan atau Kau gantikan keceriaan itu Ya RAB.manusia tidak pernah bersyukur.aku antaranya.Allahuakbar.andai ujian ini buat penghapus dosa ku aku minta Kau tabahkan aku.sentiasa mengingatkan aku Kau hanya beri ujian pada yang mampu.dan aku berharap aku mampu.bukan niatku mempersoalkan kenapa aku yang Kau pilih.tapi mohon aku untuk Kau jadikan aku bersyukur kerana aku yang dipilih mengharungi ujian ini.Aku semakin matang bila Kau datangkan ujian ini.namun aku takut untuk berhadapan denganya.maka aku mohon Kau lindungi aku.

seringkali manusia mengimpikan hanya kegembiraan.Allahuakbar,aku antaranya.dan bila ujian itu datang seperti tidak mampu untuk hadapinya.Kau beri amaran bahawa Kau yang berkuasa kerana Tiada Tuhan selain Engkau Ya RAB..Allah yang mencipta sekalian alam.tiada siapa yang mahu coretan hidup di calitkan dengan setitis air mata.pasti.tetapi hanya Kau yang berhak menentukan segalanya.Allahuakbar,maafkan Aku Ya Rab.

aku masih didampingi keluarga yang tercinta,syukur Ya Allah.Kau rahmatilah keluarga ku.kerana tak ternilai untuk digantikan dengan yang lain.Allah Allah Allahuakbar.sesungguhnya aku yang punya banyak dosa.cara apapun ku mohon ampuni dosaku.amin.



doaku
Ya Allah jadikan aku ikhlas dan
 kuat hadapi dugganMu,amin amin amin
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...