Thursday 6 September 2012

doa ku di usia ini

syukur Ya Rab
Kau masih izinkan aku sini,
menghirup udara nan segar,
melihat suasana nan indah,
menyentuh dengan deria rasa yang masih kuat,
melangkah kesana kemari dgn gagah..
Alhamdulillah..
usia ini meningkat lagi..
menyedarkan akan usia ku yg semakin bertambah,
maka Kau tambahkanlah keimananku,
ketakwaanku,
jadikan usia ini pengingat akan hampirnya dgn tarikh kematian ku,
maka izinkanlah aku mempersiapkan diriku,
menjalani kehidupan ketarikh itu..
moga waktu itu telah aku siapkan bekalan amalanku buat peneman disana,
Ya Rab
masih banyak lagi urusanku yg masih belum selesai,
impian ku yg masih belum tercapai,
 hambaMu yg Taat menolak segala larangan
melakukan segala suruhan pun belum semua ku taati,
anak soleha,belum lagi aku tunaikan
sahabat sejati, belum lagi aku beriakan,
Ya RAb maka izinkan ketiga-tiga itu aku tunaikan sebelum tarikh itu aku tempuhi..
Ya Rab
dalam urusan kesihatan ku juga keluargaku juga sahabatku, saudaramaraku juga bakal jodohku
berilah yang terbaik buat kami,
jika kesakitan itu datang maka Kau datangkanlah dengan penawarnya,
dalam urusan rezeki ku keluargaku, juga sahabatku, saudaramaraku,juga bakal jodohku
berilah yang halal dan permudahkan segala urusan untuk memilikinya
dalam urusan jodohku,
kau berikan lah yang terbaik buatku melengkapi kekurangan ku,
membimbingu kejalan keredhaanMu,agar aku dan dia disatukan disini dan bersama sehingga ke
JannahMu..amin
Ya Rab
urusan disana nanti
aku juga mohon doa agar terspelihara kami,
jauhkan kami dari seksanya siksaan kubur,
jauhkan kami dari seksanya seksaan api neraka..
jauhkan Ya Allah dari hambaMu ini..
moga kami bersama kekasihMu di syurga nanti.amin
                                                                     
                                                                          
                       selamat hari lahir Nur Atikah Abd Rahim
 
 
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...