Saturday 17 September 2011

wAniTa Ini LEbih MaNIs DIpanDanG...BISMILLAH...

“…dan hendaklah mereka menutup belahan leher baju mereka dengan tudung kepala mereka…”, serta-merta mereka mengoyakkan apa sahaja kain (yang ada di sekeliling mereka) lalu bertudung dengannya.”


ayat 59 Surah al-Ahzab yang bermaksud:
“Wahai nabi (Muhammad), suruhlah kepada isteri-isteri kamu, anak-anak perempuan kamu dan wanita-wanita beriman agar melabuhkan jilbab (pakaian bagi menutup seluruh tubuh) mereka (semasa mereka keluar), cara yang demikian itu lebih sesuai untuk mereka dikenal (sebagai perempuan yang baik-baik) maka dengan itu mereka tidak diganggu. Dan (ingatlah) Allah Maha Pengampun lagi Maha Pengasihani (terhadap dosa kamu di masa lalu).”


YA ALLAH MANISNYA..
sopan manis dipandang...
ayu tertutup auratnya..
"YA ALLAH buka pintu hatiku (penulis blogg ini)agar  suatu hari terdetik setitik niat
untuk mentranfomasikan diriku(penulis blogg ini)seperti mereka wanita2 yg menjaga auratnya,menjaga solatnya,menjaga percakapanya,menjaga tingkahlakunya,dan menjaga segala suruhanMu yg Maha Pencipta..amin"





hati ku jauh tersesat didalam kegelapan dunia ini..
aku masih tertatih mencari cahaya nur hidayahMu..
bantu aku,bimbing aku,suluhkan cahayaMu..
agar aku sempat menghadapMu bersama hatiku yg telah suci mendapat cahaya dariMu..
InsyaAllah,amin....




imanku kering ketandusan,,
minta dibaja,minta disiram,,
akhlakku serapuh kayu yg reput,,
aq mahu yg baru yg kuat yg kukuh,,
agar aq mampu menjadi muslimah yg sejati bukan yg dibenci..


aku mahu menjaga auratku,
hanya untuk bakal suami ku,,
aku mahu menjadikn dia yg pertama untukku,,
InsyaAllah akn ku pelihara...




aku yg mahu berubah..........

2 comments:

  1. huhu... islamicnye.. huhuu bgus la mcm tu.. jarang jumpa wanita yang ingin mempelihara auratnya.. go for it.. insyaallah.. niat baik Allah s.w.t akan makbulkan doa awak.. :)

    ReplyDelete
  2. hihi x delh islamic sgt...berjinak2 nk berubah InsyaALLAH :) TQ YE

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...