Thursday 23 June 2011

Ku TaKuT DeNgAn DeWaSa...

dulu, saya nak jadi dewasa..

saya nak pakai kasut tinngi dan baju cantik..

dulu,saya nak jadi dewasa,,

sy nak ke IPTA sebab blh pkai bju cantik dan wat muke cantik mcm SITI NURHALIZA..

dulu, saya nak jadi dewasa..

sy nak duk rumah sendiri sebab nanti blh kuar jln2 ke mana sahaja x kira masa..

dulu, saya nak jadi dewasa..

sy nak bercinta,ada pakwe bercaple bersuka ria..

tapi.......

saya ingat best jadi dewasa..

erk,,skunk sy dah jadi dewasa..

x delagi main pondok2..

x de lg sekolah pakai bju putih kain biru..

x delagi tulis karangan atas buku guna pensil dengan cikgu...

sekarang sy dh pandai pakai kasut tinggi, makeup mcm2 warna di mataku..

saya kini menjadi mahasisiwi..

ye saya sudah dewasa..

gembira yg ku sangka rupanya tidak serupa..

bila dewasa ia atau tidak saya perlu katakan sendiri..

saya bergaul dengan semua usia..

sama ada kami serupa atau tidak bukan yg utama

perangai berbeza2..

saya perlu tempuhi hidup dengan berbagai ragam manusia..

skunk hidup perlu manage duit sendiri...

jadual harian juga perlu buat sendiri...

bila dewasa sy perlu mengerti..

x semudah yg dulu pernah menjadi angan2 yg tinngi...

dewasa bukan happy tp perlu ditempuhi dengan kewarasan, kesabaran, kematangan yang tinngi....
Ku TaKuT dEnGaN dEwAsA....

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...